Van hotel weer naar onze heerlijke camper

1 augustus 2016 - Vancouvereiland, Canada

Na onze hotelovernachting en plons in het zwembad gaan we naar Victoria. We staan op West Bay Marina RV, een prachtige camping aan de haven van Victoria. We zitten bijelkaar te lunchen en toch valt het onderwerp ' whale watching' aangezien ons de vorige keer iets tegenviel met maar 1 walvis. We informeren bij de receptie en besluiten het er nog 1x op te wagen onder het motto; ' je bent hier nu en misschien krijg je die kans NOOIT weer!' We boeken een avondtoer en vertrekken om 18.00 uit de haven op zo'n zodiak boot... Speciale pakken aan op volle kracht vooruit over de zee! Poeh dat ging me toch een potje snel! Na een behoorlijk eind varen ( dik een uur!) wordt ons geduld en wilskracht beloont; 5 orka's op jacht! Fantastisch om te zien!!

Na een tijdje ze hebben geobserveerd beginnen we aan de terugreis; prachtige zonsondergang gezien... Maar dan het laatste kwartier van de reis; was het bijna een scène uit 'the perfect storm' verschrikkelijk !!! Bij aankomst kuste Max de grond, om even de ernst Vd situatie te schetsen! Nat tot op het kruis ( ondanks waterdichte pakken) hadden we een stevige borrel wel verdiend!! Ook weer een verhaal om te vertellen.